marți, 3 martie 2009

Amurgul Zeilor Stepei


Pe Denisa, o trec in calendarul cu sfintzi ai Lemuriei. Am vazut ,In "Raftul Denisei" cartea "AMURGUL ZEILOR STEPEI" de Kadare, si tresalt de bucurie. Am gasit, intr-o gazeta,anuntzul aparitziei altei cartzi incitante: "Harta Creatorului" de E. Calderon. Pe planeta depopulata de dupa cataclism, am descoperit,cu bucurie un supravietzuitor. Este R. Paraschivescu. Indragesc si un alt autor cu acest nume: M. R. P., si sper ca acest gen de oameni va dainui perpetuu. Radu, ne aminteste despre "Cenusa si diamant", si semnaleaza un nou "reper" in Polonia. Este vorba despre Dorota Maslowski, cu romanul "Alba ca Zapada si rosu bolsevic". Sa fie primit! Nu pot sa nu amintesc, cel putzin, de inca doua cartzi ale lui Ismail Kadare: "Cetatea" si "Palatul viselor", in care rodeste spiritul imperial ,de larga cuprindere, care, in literatura romana, lipseste. Si acum despre mine. Ce se spune? Ca "daca il suni, nu-tzi raspunde, si daca-i batzi la poarta, nu-tzi deschide". Adevarat. Sunt cinic. Sunt mizantrop. Dar, nu merg atat de departe ,ca un erou de film, care zicea ca-i place sa bata oamenii cu bata de basse-ball. Imi place mai mult conceptul de om. Dar, nu potzi iubi lumea fara sa iubesti nici un om dintr-insa! Eu ii iubesc pe oamenii din cartzi. Imi este prieten Guglielmo din Bascavilla. Si, mai nou, am descoperit si omul virtual. Ma rog, cate unul e virusat.Ma oripileaza ideea de a transmite "boala". Dar, exista solutzii. Nu ma retrag.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

vizitatori

bulinute rosii

cactusi faini