joi, 19 februarie 2009

Calatorie la capatul noptzii


20 feb., ora 5. E inca un intuneric sinistru. Vremea intunericului n-a trecut. Nu, acum nu e "noapte si ceatza", dar e intuneric si ger. O platosa de gheatza murdara acopera acest pamant al minunilor,si al constrangerilor. N-am cautat, asadar,nici nu am gasit, comorile sultanilor preadamici, astfel incat, nu pot ramane in Biblioteca Babel, si sunt obligat, sa sar iarasi, cu capul inante, in apele tulburi ale unei noi zile de lupta pentru existentza. Cu mine, soarta nu a fost darnica. Am platit un pretz greu, pentru tot ce am obtzinut. N-am fost pe o insula greceasca - precum personajul meu, Roxana Cezareanu, din "Tunel sub lume" - dar am scris ,in Babel ,trei cartzi, in 2008, dintre care, doar doua, in concediu. Acum, lupt si cu boala, si cu iarna, dar nu las nici anul 2009, fara trei cartzi noi. Va fi mostenirea pentru copiii mei, caci, dupa o viatza de munca, nu avem decat casa in care traim. Ma gandesc, indurerat, la fratele meu, arhitectul, care isi dorea "un an sabatic", in care, sa nu se ocupe decat, de mantuirea sufletului sau. NU i-a fost dat. A incetat din viatza la numai 54 de ani, si a muncit, pana in ultima zi a sa, pe pamant, pentru painea cea de toate zilele. Dar de un lucru sunt sigur: intreaga sa viatza, a fost o lucrare intru mantuire. Lung este ,drumul noptzii, catre ziua. Dar, ce ne mai rezerva, si-aceasta zi, aceasta zi ce maine nu va mai fi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

vizitatori

bulinute rosii

cactusi faini