marți, 10 noiembrie 2009

Duritatea si forta prevestesc moartea


Intr-un op literaricesc, ce sugereaza iesirea dintr-o stare acuta de betie si baltirea in starea de mahmureala, scris cu circa trei decenii in urma, bravul marinar, care e azi tartorul Romaniei, a omorat-o, pe onorata doamna muma-sa, care binevoieste, de altfel, sa traiasca si in prezent ca sa asiste la inaltarea si caderea fiilor ei nedmni de mama si de tara lor. N-am de gand sa-l omor si eu in acest pamflet, cum a "omorat-o" el pe ma-sa, nu de teama ca va trai si el, precum dansa, si peste trei decenii de la omorul ritualic, caci eu ii doresc Jupanului, ani multi si lungi ... atat de multi cat merita sa stea la racoare pentru talhariile comise. Dar vazand duritatea si forta cu care lupta pentru salvarea de la puscarie, prin intermediul masluirii unui nou mandat la "Cotroceni", mi-am amintit de un citat din filmul SF, "Calauza" de Tarkowski, facut dupa romanul "Picnic la marginea drumului" de fratii Strugatki :

"Duritatea si forta prevestesc moartea"




Si atunci, am privit mai atent si am vazut ca e o falsa duritate, lipsita de orice urma a fortei, in acest cadavru politic ambulant, manat cu biciul de complici, intr-o campanie dejnadajduita si sortita pieirii, care-i taie startul de la salvarea prin fuga, caci dupa alegeri, va veni momentul pedepsei, de care l-ar putea scapa doar disparitia in insule pierdute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

vizitatori

bulinute rosii

cactusi faini